καὶ οἱ σοφισταί, τἆλλα σοφοὶ ὄντες, τοῦτο ἄτοπον ἐργάζονται πρᾶγμα· φάσκοντες γὰρ ἀρετῆς διδάσκαλοι εἶναι πολλάκις κατηγοροῦσιν τῶν μαθητῶν ὡς ἀδικοῦσι σφᾶς [αὑτούς], τούς τε μισθοὺς ἀποστεροῦντες καὶ ἄλλην χάριν οὐκ ἀποδιδόντες, εὖ παθόντες ὑπ' αὐτῶν. καὶ τούτου τοῦ λόγου τί ἂν ἀλογώτερον εἴη πρᾶγμα, ἀνθρώπους ἀγαθοὺς καὶ δικαίους γενομένους, ἐξαιρεθέντας μὲν ἀδικίαν ὑπὸ τοῦ διδασκάλου, σχόντας δὲ δικαιοσύνην, ἀδικεῖν τούτῳ ᾧ οὐκ ἔχουσιν; οὐ δοκεῖ σοι τοῦτο ἄτοπον εἶναι, ὦ ἑταῖρε;
Ερωτήσεις.
1η.
Να μεταφραστεί το κείμενο.
2η.
Να συμπληρωθεί ο παρακάτω πίνακας.
Ενεστ.
|
Παρατ.
|
Μελλων
|
Αόριστος
|
Παρακ.
|
Υπερσυντ.
|
φάσκοντες
|
|||||
ἐξελομένους
|
|||||
πάσχοντες
|
|||||
σχήσουσι
|
|||||
ὄντες
|
|||||
ἐδέδοκτο
|
3. Να
συμπληρωθεί ο παρακάτω πίνακας.
Γεν. ενικού
|
Κλητική ενικού
|
Δοτ. πληθυντικού
|
|
ἡ χάρις
|
|||
ὁ φάσκων
|
|||
ὁ ἀποδιδούς
|
|||
Το πρᾶγμα
|
|||
ὁ σχών
|
3η Να
προσδιορίσετε τη συντακτική λειτουργία των παρακάτω λέξεων.
Είναι…
|
Στη λέξη…
|
|
σοι
|
||
ἀποστεροῦντες
|
||
τῶν μαθητῶν
|
||
τοῦ λόγου
|
||
ἀδικεῖν
|
||
τούτῳ
|
||
ὄντες
|
4. καὶ οἱ σοφισταί,
τἆλλα σοφοὶ ὄντες, τοῦτο ἄτοπον ἐργάζονται πρᾶγμα·
Να μετατραπεί
σε παθητική σύνταξη.
5. Να εκφραστεί η επιρρηματική
σχέση που εκφράζει η μετοχή ἀποστεροῦντες με όλους τους δυνατούς
τρόπους.
γίνεται να δωθούν οι απαντήσεις ;
ΑπάντησηΔιαγραφή