Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2012

Τα φύλα μέσα απο την ταινία "Το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο










 Αφού παρακολουθήσετε με κριτική ματιά την ταινία, απαντήστε στη συνέχεια στα παρακάτω ερωτήματα.
 Πρόταση: Πριν δείτε την ταινία διαβάστε προσεκτικά τα ερωτήματα.

1. Αναφέρατε στοιχεία από την ταινία, για να χαρακτηρίσετε τα δύο κεντρικά πρόσωπα: Τη Λίζα Παπασταύρου και τον Πάνο Φλωρά.

2. Σχολιάστε τα άλλα πρόσωπα της ταινίας εστιάζοντας το σχολιασμό σας στους γονείς των δύο κεντρικών προσώπων.

3. Πώς παρουσιάζονται οι συμμαθήτριες της Λίζας Παπασταύρου; Εξηγήστε τη συμπεριφορά της Αλεξίου τόσο απέναντι στη Λίζα, όσο και στον Φλωρά.

4. Εξυπηρετεί κάποια σκοπιμότητα το ότι όλοι οι καθηγητές του σχολείου είναι άντρες;

5. Να εξηγήσετε την ταξινόμηση: άνδρες – ενήλικοι – ώριμοι / γυναίκες – παιδιά – ανώριμες. Αυτή η ταξινόμηση τι αναπαράγει, όσον αφορά τις σχέσεις των δύο φύλων;

6. Ποιοι μέσα στην ταινία εκφράζουν την παράδοση και ποιοι το «μοντερνισμό». Προσδιορίστε στοιχεία αυτής της τοποθέτησης. Ο καθηγητής Φλωράς τι εκφράζει;

7. Το σχολείο μέσα στην ταινία αναπαράγει ένα συμβολικό σύστημα διαφορών, «άνδρες – γυναίκες, καθηγητές – μαθήτριες, ενήλικοι – ανήλικες. Με αυτό τον τρόπο δημιουργεί ένα πλαίσιο που προσπαθεί να επιβάλει ένα σύστημα κανόνων και απαγορεύσεων, που δυνάμει διαμορφώνει τεχνηέντως το σχήμα άντρας φορέας κηδεμονίας και επιτήρησης. Πώς και πού φαίνεται στην ταινία αυτό;

8. Σχολιάστε την άποψη: «Η πατριαρχική οικογένεια βρίσκεται στη βάση του καταμερισμού εξουσίας και εργασίας».

9. Πώς εξηγείτε την επιλογή του σεναριογράφου να προσδίδει από την αρχή της ταινίας στο ρόλο της Λίζας το πρόσωπο που αναστατώνει και γενικά δημιουργεί προβλήματα σε όλους τους άλλους;

10. Ο ρόλος του Φλωρά στην ταινία είναι να παρακολουθεί,να ανιχνεύει, να ελέγχει να  είναι δηλαδή το απανταχού «μάτι» υποκείμενο της αφήγησης. Εντόπισε μέσα στην ταινία τέτοιες σεκάνς.

11. Η αφήγηση από την αρχή δομείται γύρω από τη σχέση της Λίζας Παπασταύρου  και του Πάνου Φλωρά και αποβλέπει  στην «εξημέρωση» και "υποταγή" της Λίζας στη σχολική/ πατριαρχική τάξη. Πώς ο Φλωράς θα αποκαταστήσει την πατριαρχική τάξη που έχει κλονιστεί  από το καθεστώς ανομίας που επικρατεί στο σχολείο, λόγω της συμπεριφοράς των «άτακτων και ανώριμων» κορασίδων;

12. Σχολιάστε το παιδαγωγικό παράδειγμα που προτείνει ο Φλώρας με το «χαστούκι» για την αναμόρφωση του σχολείου. Σχετίζεται με τη διαφοροποίηση των φύλων; Σήμερα θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό; Αν όχι, γιατί; 

13.Γιατί είναι σημαντικό στην εξέλιξη της αφήγησης το πρώτο μάθημα του Φλωρά στην τάξη; Σχολιάστε όλη τη σκηνή από παιδαγωγική άποψη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου