Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Τα φύλα στη λογοτεχνία.. Ταξινόμηση με βάση τα Κείμενα Νεοελληνικής λογοτεχνίας του Γυμνασίου και Λυκείου








Γυναίκες και οι κοινωνι­κές προδιαγραφές του φύλου τους.



Βιτσέντζος  Κορνάρος:  Ερωτόκριτος,

Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Η φόνισσα

Γρηγόριος Ξενόπουλος:  Στέλλα Βιολάντη

Κωνσταντίνος θεοτόκης: Η τιμή και το χρή­μα

Δημήτρης Χατζής: Το φονικό της Ιζαμπέλας  Μόλναρ

Μ. Καραγάτσης: Γιούγκερμαν



Οικογενειακές σχέσεις


Του νεκρού αδελφού

Της νύφης που κακοπάθησε

0 γιος της χήρας

Έρωτος αποτελέσματα

Γρηγόριος Ξενόπουλος: Στέλλα Βιολάντη

Μ. Καραγάτσης: Γιούγκερμαν

Βικτωρία θεοδώρου: Εγκώμιο

Ανέστης Ευαγγέλου: Μην απορείς, μητέρα

Μαργαρίτα Λυμπεράκη: Τα ψάθινα καπέλα

Κώστας Ταχτσής: Τα ρέστα

Γυναίκες βασανισμένες από τη ζωή 













Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Η φόνισσα

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Το μοιρολόι  της φώκιας

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Πατέρα στο σπίτι

Κώστας Ταχτσής: Τα ρέστα




Γάμος - Προξενιό - Προίκα

 




Του νεκρού αδελφού

Της νύφης που κακοπάθησε

 Βιτσέντζος Κορνάρος: Ερωωκρπος,

Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Η φόνισσα

Ανδρέας Λασκαράτος: Τα μυστήρια της Κεφαλονιάς, Η προίκα

Ε. Ροΐδης: Μονόλογος ευαισθήτου

Κωνσταντίνος θεοτόκης: Η τιμή και το χρή­μα


Πατριαρχική οικογένεια

 













 Του νεκρού αδελφού

Βιτσέντζος Κορνάρος: Ερωτόκριτος,

Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός

Γρηγόριος Ξενόπουλος: Στέλλα Βιολάντη

Μ. Καραγάτσης: Το μπουρίνι


Συζυγικές σχέσεις



 













Της νύφης που κακοπάθησε

Η αρπαγή της γυναίκας του Διγενή
  
Γρηγόριος Ξενόπουλος: 0 πολύπαθης
  
Εμμανουήλ Ροΐδης: Μονόλογος ευαίσθη­του

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Πατέρα στο σπίτι


Η δύναμη της αγάπης - έρωτα

 

Άγουρος ποθοφλόγιστος
Αν ήξευρα, κυράτσα μου
Πάγω
Βιτσέντζος Κορνάρος: Ερωτόκριτος,
 Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός
 Έρωτος αποτελέσματα
Κωνσταντίνος Θεοτόκης: Η τιμή και το χρή­μα
Μαρία Πολυδούρη: Κοντά σου
Μ. Καραγάτσης: Γιούγκερμαν




Παιδική ηλικία
 

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Το μοιραλόγι της φώκιας

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Πατέρα στο σπίτι

Μαργαρίτα Λυμπεράκη: Τα ψάθινα καπέλα Κώστας

Ταχτσής: Τα ρέστα


Στερεότυπα για τον άντρα

 

Η αρπαγή της γυναίκας του Διγενή

0 γιος της χήρας

Εμμανουήλ  Ροιδης : Μονόλογος ευαίσθη­του

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Πατέρα στο σπίτι

Κωνσταντίνος θεοτόκης: Η τιμή και το χρή­μα.

Μ. Καραγάτσης: Γιούγκερμαν

Κώστας Ταχτσής: Τα ρέστα


Καραβάτζιο. Ο φωτογραφικός ρεαλισμός του


Μικελάντζελο Μερίζι ντα Καραβάτζιο ή απλώς Καραβάτζιο. Καλλιτέχνης ατίθασος κι επαναστάτης, γεννήθηκε σαν σήμερα στις 29 Σεπτεμβρίου 1571. Θεωρήθηκε πρόδρομος του ρεαλισμού στη ζωγραφική. Δολοφόνος – μάλλον χωρίς πρόθεση – με τάσεις ομοφυλοφιλίας και ταραχώδη ζωή κατάφερε να συγκλονίσει την τοπική κοινωνία όπου έζησε. Αργότερα κατάφερε να δημιουργήσει ένα «πιστό» στη ζωγραφική του κοινό αλλά και να προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών επιστημόνων.
Ο λόγος; Στην πρώτη περίπτωση, θα μπορούσε να είναι η περιπετειώδης ζωή του καλλιτέχνη που δημιουργεί γύρω του ένα μυστηριακό μύθο ή η μεθυστική έλξη των ίδιων των δημιουργημάτων του.

Στη δεύτερη περίπτωση, θα μπορούσε να είναι απλώς η χρήση ενός προδρόμου της φωτογραφικής μηχανής, της camera obscura (σκοτεινός θάλαμος) η οποία τον βοηθούσε να φτάσει στον απόλυτο ρεαλισμό.

Οι σύγχρονοί του έβλεπαν στα έργα του «τροµερό ρεαλισµό, εκπληκτικές απεικονίσεις, που προσέλκυαν και µάγευαν το βλέµµα». Επιπλέον η έντονη φωτοσκίαση προσέδιδε μία εξαιρετική δραματικότητα στους πίνακές του.

 ρεαλισμός του Καραβάτζιο, ήταν ένας ρεαλισμός… σχεδόν φωτογραφικός. Ο Καραβάτζιο δεν σχεδίαζε ποτέ. Ζωγράφιζε απευθείας στον καµβά αντιγράφοντας ό,τι έβλεπε. Υποστήριζε δε, ότι αντέγραφε µε τόση τελειότητα στη λεπτομέρεια που δεν έκανε ούτε μία πινελιά από μόνος του. Όπως έλεγε τον καθοδηγούσε η φύση.

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Αμφίπολη: Στα 7 μέτρα το μυστικό του τάφου


Αμφίπολη: Στα 7 μέτρα το μυστικό του τάφου

Επικίνδυνη η ανασκαφή στον 4ο θάλαμο -Ο τύμβος υποστυλώνεται εσωτερικά και απαλλάσσεται από τα χώματα που καλύπτουν το μεγαλείο και τα μυστικά του

Ενα αθώο αστείο που προσπάθησε να κάνει η κυρία Κατερίνα Περιστέρη προκάλεσε πλήρη σύγχυση σε όλους όσοι παρακολουθούν εναγωνίως τις εξελίξεις στην ανασκαφή του τύμβου Καστά. «Μια κουβέντα είπα για τα Χριστούγεννα», ήταν η ατάκα της προς τους δημοσιογράφους που της έφραξαν τον δρόμο στην Αμφίπολη, πολιορκώντας τη για μία, οποιαδήποτε, είδηση. Και σαν να μην έφτανε το σοκ των «Χριστουγέννων», η κυρία Περιστέρη έριξε άλλη μία βόμβα, ακόμη πιο καταστροφική: «Σε έναν μήνα περίπου τελειώνουμε».

Τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ αντέδρασαν με το παρασυμπαθητικό τους, προκλήθηκε η αναμενόμενη φρενίτιδα, ενώ κάποιοι, με μεγαλύτερη έφεση στην αριθμητική, υπέθεσαν ότι, με δεδομένο τον μέχρι στιγμής ρυθμό της ανασκαφής αλλά και τις πελώριες διαστάσεις του τύμβου, η κυρία Περιστέρη μάλλον δεν σοβαρολογούσε. Και είχαν δίκιο: ξεχνώντας προς στιγμήν ότι ακόμη και τα επιφωνήματά της καταγράφονται και διαδίδονται αυτομάτως, η αρχαιολόγος αποπειράθηκε να αστειευτεί, αντί να επαναλάβει για άλλη μία φορά ότι καμία πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει για το χρονοδιάγραμμα της έρευνας. Ιδιαίτερα όταν υπάρχουν «μαύρες τρύπες», ακόμη και μόλις στα περίπου 23 μέτρα της ήδη διανυθείσας διαδρομής εντός του μνημείου, με πιο χαρακτηριστική αυτή του τρίτου θαλάμου. Κάτω από τους όγκους της αμμώδους επίχωσης, το βάθος του συγκεκριμένου χώρου παραμένει απροσμέτρητο. Το χειροκίνητο γεωτρύπανο με το οποίο ο γεωλόγος αποπειράθηκε να ανιχνεύσει το ύψος του τρίτου ταφικού δωματίου εξάντλησε το μήκος του, χωρίς να αγγίξει κάποιου είδους «πάτο». Το βεληνεκές του εργαλείου είναι 7 μέτρα. Το δάπεδο ενδέχεται να βρίσκεται πολύ πιο κάτω και το επικλινές των επιχώσεων να αποτυπώνει, ακριβώς, έναν υπόσκαφο θάλαμο.

Μουσική απόλαυση



00:00 - Amilcare Ponchielli - Dance of the Hours
05:20 - Bach - Tocata And Fugue In D Minor
12:03 - Beethoven - 5th Symphony (1st movement)
19:08 - Beethoven - 9th Symphony (Ode To Joy)
25:23 - Beethoven - Für Elise (piano version)
28:18 - Carl Orff - O Fortuna (Carmina Burana)
30:57 - Georges Bizet - Habanera
33:06 - Frederic Chopin - Funeral March
38:16 - Delibes - The Flower Duet (Lakmé)
42:49 - Edvard Grieg - In the Hall of the Mountain King
45:17 - Franz Liszt - Hungarian Rhapsody No 2 (orchestra version)
55:48 - Georges Bizet - Les Toreadors
58:07 - Händel - Messiah - Hallelujah Chorus
1:02:08 - Mozart - Serenade No 13 (Allegro)
1:07:53 - Offenbach - Can Can
1:10:05 - Rossini - William Tell Overture
1:13:29 - Aram Khachaturian - Sabre Dance
1:15:53 - Tchaikovsky - 1812 Overture
1:24:19 - Tchaikovsky - Dance of the Sugar Plum Fairy
1:26:48 - Vivaldi - Four Seasons (spring)

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Μουσική για διάβασμα...



01 Chopin - Nocturne, Op. 9 No. 2 in E-Flat Major
02 Schubert - Serenade "Leise Flehen Meine Lieber" 4:40
03 Chopin - Piano Prelude No. 15 "Raindrop" 9:12
04 Beethoven - Piano Sonata Op. 13 II Adagio 14:47
05 Chopin - Waltz Op. 69 No. 1 in A Flat major 19:57
06 Bach - Violin concerto in E Major Adagio 24:47
07 Mozart - Piano Concerto No. 21 31:46
08 Chopin - Prelude, Op. 28 No. 17 in A major 37:25
09 Debussy - Clair de Lune 40:23
10 Schubert - Moment Musical Op. 94 D.780 N. 1 in C Major 42:56
11 Liszt - Liebesträume in A-Flat Major, Dreams of Love 45:58
12 Chopin - Prelude, Op. 28 No. 6 in b minor 50:26
13 Bach - Solo Cello Suite Number 6 Prelude 52:32
14 Chopin - Nocturne Op. 15 No. 2 57:09
15 Bach - Suite for Orchestra No. 3 "Air on the G String" 1:00:32
16 Chopin - Nocturne, Op. 27 No. 2 in D Flat major 1:05:01
17 Mozart - Eine Kleine Nacht II 1:09:36
18 Chopin - Nocturne Op. 9 No. 1 in B Flat minor 1:14:39
19 Beethoven - Fur Elise 1:20:04
20 Schumann - Scenes from Childhood Op. 15 Von fremden Laendern und Menschen 1:22:42
21 Beethoven - "Moonlight Sonata" Piano Sonata No. 14 in C-Sharp Minor, Op. 27 I. Adagio sostenuto 1:24:38

Classical Music Mix - Best Classical Pieces Part I (1/2)




00:01 - Albinoni - Adagio in g minor
10:44 - Pachelbel - Canon in D major
16:55 - Beethoven - Moonlight Sonata
22:59 - Carlos Gardel - Por una cabeza
30:03 - Dmitri Shostakovich - Waltz no 2
33:52 - Eugen Doga - Grammofon
36:20 - Gheorghe Zamfir - The Lonely Shepherd
40:40 - Johann Strauss II - Vienna Blood Waltz
47:46 - Johann Strauss II - Voices of Spring Waltz
53:31 - Juventino Rosas - Over the Waves Waltz
59:20 - Mozart - Rondo Alla Turca
1:02:57 - Mozart - Symphony 40 No 1
1:09:16 - Mozart - Lacrimosa
1:12:36 - Nino Rota - Vito's Waltz
1:15:28 - Nobuo Uematsu - Dance With the Balamb-Fish
1:19:08 - Tchaikovsky - Sleeping Beauty Waltz
1:23:47 - Tchaikovsky - Swan Lake Waltz
1:30:41 - Tchaikovsky - Waltz of the Flowers
1:37:05 - Mozart - Serenade No 13



Bullying, «Share it to end it»

Μία οργάνωση κατά του bullying ενάντια στα παιδιά και τους νέους (Singapore’s Coalition Against Bullying for Children and Youth) λάνσαρε ένα πρωτότυπο φιλμάκι που μικραίνει κάθε φορά που το μοιράζεσαι.
Το ασπρόμαυρο φιλμάκι δείχνει ένα αγόρι που το κοροϊδεύουν στο σχολείο. «Δε νιώθω ασφαλής πουθενά», δηλώνει με παράπονο το μικρό αγόρι. «Νιώθω ολομόναχος».
Αυτό το βιντεάκι, που η αρχική εκδοχή του διαρκεί κάτι λιγότερο από 2 λεπτά, έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορούν να το μοιράζονται με share οι χρήστες του Facebook. Αφού ένας χρήστης κάνει share, ο επόμενος βλέπει μία εκδοχή που είναι κατά ένα μιλιδευτερόλεπτο (0,001 δευτερόλεπτα) μικρότερο.
Τελικά, το φιλμάκι θα συρρικνωθεί μέχρι να γίνει μία μόνο εικόνα. Η ιδέα πίσω από αυτήν την καμπάνια είναι πως όσο περισσότερο μιλάμε για το bullying τόσο το εξαλείφουμε.
Το μικρό αγόρι στο βιντεάκι καταφέρνει να αναδείξει με εκπληκτικό τρόπο, τον τρόμο που βιώνουν τα μικρά παιδιά και οι νέοι που υφίστανται το bullying και να ευαισθητοποιήσει, πετυχαίνοντας το στόχο του με έναν πολύ απλό, αλλά φοβερά έξυπνο τρόπο.
«Δε θέλω να το μοιραστώ αυτό.
Ποιο το νόημα; Κανείς δε μπορεί να βοηθήσει.
Θέλω να πω πως φοβάμαι.
Κι αν τα πράγματα γίνουν χειρότερα;
Δε μπορώ να το μοιραστώ αυτό με κανέναν».
Το όνομα της καμπάνιας είναι «Share it to end it», δηλαδή «Μοιράσου το για να το σταματήσεις». Αυτή τη στιγμή το βίντεο έχει μοιραστεί πάνω από 55.500 φορές.
Εδώ φαίνεται πόσο έχει συρρικνωθεί το φιλμάκι: shareittoendit.com


Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Κ. ΒΑΡΝΑΛΗΣ Αφιέρωμα












Επιμέλεια Κώστας Βούλγαρης, Γιάννης Παπαθεοδώρου


Γράφουν: Βενετία ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ, Μάριο ΒΙΤΤΙ, Γιάννης ΔΑΛΛΑΣ, Αλέξης ΖΗΡΑΣ, Βαγγέλης ΚΑΣΣΟΣ, Ηλίας ΛΑΓΙΟΣ, Γιώργος ΜΠΛΑΝΑΣ, Χριστίνα ΝΤΟΥΝΙΑ, Κώστας Γ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, Δημήτρης ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Χρονολόγιο1883\ Γέννηση του Κώστα Βάρναλη στον Πύργο της Ανατολικής Ρωμυλίας (Μπουργκάς της Βουλγαρίας)
\1898\ Αποφοιτά από τα Ζαρίφεια Διδασκαλεία, από τα οποία θα σταλεί, μετά από 3 χρόνια, με υποτροφία στην Αθήνα
\1903\ Εγγράφεται στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, από την οποία αποφοιτά το 1908
\1904\ Η πρώτη συλλογή του |Κηρήθρες|
\1907\ Συμμετέχει στην εκδοτική ομάδα του περιοδικού |Ηγησώ|
\1908\ Διορίζεται ελληνοδιδάσκαλος στην Αμαλιάδα
\1910\ Μεταφράζει τραγωδίες του Σοφοκλή (|Αίαντας|) και του Ευριπίδη (|Βάκχες| και |Ηρακλείδες|), καθώς και τον |Πειρασμό του Αγίου Αντωνίου| του Φλωμπέρ
\1911\ Σχολάρχης στην Αργαλαστή Πηλίου και στα Μέγαρα και, αργότερα, μετά την επιστράτευσή του (1912-1913), στην Κερατέα. Στη συνέχεια καθηγητής στον Πειραιά (1917)
\1919-24\ Τρεις διακεκομμένες υποτροφίες του στο Παρίσι (συγκατοίκηση και μύηση στην Αριστερά από τον χαράκτη Γιάννη Κεφαληνό)
\1919\ Δημοσιεύεται |Ο προσκυνητής| (περιοδικό |Μαύρος γάτος| του Γεράσιμου Σπαταλά)
\1922\ Δήμου Τανάλια, |Το φως που καίει| (Γράμματα, εκδότης Στέφανος Πάργας, Αλεξάνδρεια)
\1923\ Δήμου Τανάλια, |Ο λαός των μουνούχων| (Αλεξάνδρεια)
\1924\ Διδάσκει νεοελληνική λογοτεχνία στην Παιδαγωγική Ακαδημία (διευθυντής ο Δημήτρης Γληνός)
\1925\ |Ο Σολωμός χωρίς μεταφυσική|
\1926\ Εξαμηνιαία αργία και μετά απόλυση. Έκτοτε δημοσιογραφεί (εφημερίδες |Πρόοδος, Ελεύθερος τύπος, Ριζοσπάστης, Πρωία, Αυγή|)
\1925-28\ Θεωρητικά κείμενα, π.χ. "Πώς αντικρίζει το πρόβλημα της Τέχνης η επιστημονική αισθητική" (|Ελεύθερος τύπος|, 1925), "Πόλεμος και Τέχνη", "Νεοελληνική πραγματικότητα και μαγεία", "Μυστήριον και επιστήμη του καλού" (περιοδικό |Αναγέννηση|)
\1927\ |Σκλάβοι πολιορκημένοι| (θεωρητική μελέτη, πολεμική κατά του Γ. Αποστολάκη)
\1929\ Παντρεύεται την ποιήτρια Δώρα Μοάτσου
\1932\ |Η αληθινή απολογία του Σωκράτη| (πεζογραφική σάτιρα)
\1933\ |Το φως που καίει|, δεύτερη ξαναπλασμένη έκδοση, "Στοχαστής"
\1935\ Με τον Γληνό στο Συνέδριο συγγραφέων στη Μόσχα
\1939\ |Ζωντανοί άνθρωποι| (πορτραίτα λογοτεχνών)
\1946\ Το ημερολόγιο της Πηνελόπης (πεζογραφική σάτιρα)
\1950-54\ Γράφεται και δημοσιεύεται το θεατρικό |Άτταλος ο Γ$|
\1956\ |Διχτάτορες|
\1956-58\ |Τα ποιητικά, Τα πεζογραφικά, Τα αισθητικά, Τα Σολωμικά| (από τις εκδόσεις Κέδρος)
\1959\ Απονομή του βραβείου Λένιν για την Ειρήνη (στη Μόσχα)
\1965\ |Ελεύθερος κόσμος| (Κέδρος)
\1972\ |Άτταλος ο Γ$|
\1974\ (16 Δεκεμβρίου) Πεθαίνει σε ηλικία 91 χρόνων
\1975\ |Οργή λαού| (έκδοση μεταθανάτια, Κέδρος)
\1980\ |Φιλολογικά Απομνημονεύματα|, επιμέλεια Κ. Γ. Παπαγεωργίου
\1984\ Λουτσία Μαρκελέζι - Λούκα, |Συμβολή στην εργογραφία του Κώστα Βάρναλη. Αισθητικά - Κριτικά, 1911-1944| (Κέδρος)
\1985\ Αρχή της φιλολογικής έκδοσης των έργων του βάσει του Αρχείου Βάρναλη: |Πυθμένες| και |Κηρήθρες|, από τον Κ.Γ. Κασίνη, |Προσκυνητής|, από τον Γ.Π. Σαββίδη (1989), |Ο Σολωμός χωρίς μεταφυσική|, από τον Γ. Βελουδή (2000), |Σκλάβοι πολιορκημένοι| και |Το φως που καίει| από τον Γιάννη Δάλλα (1990 και 2003). 

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Ανακαλύπτοντας τον ερωτικό άνθρωπο : Δημήτρης Καραγιάννης at TEDxAcademy

Ο έρωτας, το αιώνιο ζητούμενο, κατοικεί κάπου αλλού, από εκεί που αναζητείται. Ερωτευμένος vs ερωτικός: η επιθυμία, ο έρωτας του απόλυτου και ο ζητιάνος του καταναλωτή έρωτα. Η επιφανειακή ψυχολογία ,πλαστική χειρουργική των σχέσεων, που προσπαθεί να καλύψει τις ρυτίδες. Και η ομορφιά του έρωτα άπιαστη απόσταση ανάμεσα στην παθητική και στην ενεργητική μετοχή.

Η αρχαιολογία σήμερα: Αγγελική Κοτταρίδη at TEDxAcademy

Πέρα από το κυνήγι του θησαυρού και τις συναρπαστικές περιπέτειες o Indiana Jones, ποιος είναι ο ρόλος της αρχαιολογίας σήμερα; Μπορεί η γνώση του παρελθόντος μας βοηθήσει στην κατανόηση το παρόντος και το φωτίσει το δρόμο στο μέλλον; Και αν αυτό ισχύει, πώς μπορούν οι πολυεπίπεδες ανακαλύψεις και τα συμπεράσματα της επιστημονικής έρευνας γίνουν κοινή κτήμα;

Επανεφευρίσκοντας το Πανεπιστήμιο.

Chris Dellarocas at TEDxAcademy 

Ποιος χρειάζεται ένα πανεπιστήμιο στην εποχή της Google; Όπως ένας παλιός φωνογράφος που 'ήρθε η ώρα να αντικατασταθεί απ' το iTunes το γηραιό σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μας είναι έτοιμο για απόσυρση  με μεγάλες ευκαιρίες για τις επόμενες γενιές.

 

Γιατί τόσες εργασίες στο σπίτι για το σχολείο;

Της Katrina Schwartz


Καθώς το κίνημα εναντίον των πολλών ασκήσεων για το σπίτι συνεχίζει να μεγαλώνει, μερικοί γονείς τραβούν μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο σπίτι και το σχολείο. Τα σχολεία, από την άλλη, ξεκινούν να αναθεωρούν το ρόλο των ασκήσεων για το σπίτι και το πως ανατίθενται.
Αν οι ασκήσεις για το σπίτι είναι απλά για απασχόληση -απόδειξη ότι τα παιδιά “μαθαίνουν”, τότε αυτός ο χρόνος είναι χαμένος κατά κάποιον τρόπο. Οι γονείς είναι ευαίσθητοι στις πιέσεις πάνω στα παιδιά τους και θέλουν να έχουν ελεύθερο χρόνο όταν επιστρέφουν σπίτι μετά από εφτά ώρες στο σχολείο. Αν οι ασκήσεις για το σπίτι δεν είναι ενδιαφέρουσες γιατί να τις κάνουν;
“Απλά πιστεύω ότι τα σχολεία πρέπει να να στοχαστούν περισσότερο σχετικά με την πολιτική για τις ασκήσεις για το σπίτι και τη δουλειά με τους δασκάλους και να είναι σίγουρα ότι ό,τι ασκήσεις δίνουν είναι πλούσιες, άξιες εμπειρίες για τα παιδιά και θα διορθωθούν στην πραγματικότητα” είπε η Jolene Ivey, μητέρα πέντε αγοριών σε μία συζήτηση στο NPR’s Tell Me More.
“Διδάσκουμε για τα τεστ. Έτσι πολλή διδασκαλία που θα έπρεπε να γίνεται στο σχολικό περιβάλλον απουσιάζει” είπε ο Stephen Jones, εκπαιδευτικός και πατέρας. “Το να δίνεις ασκήσεις για το σπίτι δίνει μία παραπάνω ευκαιρία να δώσεις δουλειά.” Δε θεωρεί απαραίτητα ότι αυτό είναι το χειρότερο πράγμα, αλλά οι ασκήσεις θα πρέπει να επιτρέπουν στα διαφορετικά στυλ μάθησης να ακμάζουν έτσι ώστε να παρακινεί και να διασκεδάζει τα παιδιά όταν είναι σπίτι.

Συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.

Συμβουλές σε γονείς και νέους δίνει η Ελληνική Αστυνομία για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Συμβούλες για τους γονείς
  • Προτιμήστε να τοποθετήσετε τον Η/Υ σας σε χώρους, όπως είναι το σαλόνι και όχι σε υπνοδωμάτια. Έτσι θα έχετε τη δυνατότητα να επιβλέπετε το παιδί σας, χωρίς το ίδιο να αισθάνεται ότι ελέγχεται.
  • Κάντε την πλοήγηση στο Internet μία οικογενειακή δραστηριότητα. Χρησιμοποιείστε τον H/Υ μαζί με τα παιδιά σας.
  • Ενημερώστε τα παιδιά σας για τους κινδύνους που υπάρχουν όταν συνομιλούν με αγνώστους μέσω chatrooms.
  • Συζητήστε με τα παιδιά σας για θέματα ασφάλειας (επικοινωνία με επικίνδυνα άτομα, πρόσβαση σε sites με βλαβερό περιεχόμενο) που προκύπτουν από την πλοήγηση στο διαδίκτυο.
  • Διδάξτε τους να μην δίνουν προσωπικές πληροφορίες χωρίς την άδειά σας (επίθετο, όνομα ηλικία, διεύθυνση κατοικίας, αριθμό τηλεφώνου, οικογενειακό εισόδημα, ακόμα και ωράρια σχολείου ονόματα φίλων κ.λπ.) και να μην χρησιμοποιούν την κάρτα σας.
  • Mην επιτρέπετε ποτέ στα παιδιά σας να συναντηθούν με άτομα που γνώρισαν μέσω Διαδικτύου.
  • Διδάξτε τα επίσης, να αρνούνται από μόνα τους να συναντηθούν προσωπικά με άτομα που έχουν γνωρίσει στο Διαδίκτυο. Εξηγήστε τους ότι οι άγνωστοι με τους οποίους θέλουν να συναντηθούν μπορεί να είναι επικίνδυνοι.
  • Χρησιμοποιείστε τα λεγόμενα «φίλτρα» που είναι ειδικά προϊόντα λογισμικού με σκοπό την παρεμπόδιση της πρόσβασης σε μη επιθυμητές θέσεις «sites» (βία, πορνογραφία).
  • Ελέγξτε το περιεχόμενο οπτικοακουστικού υλικού, όπως CDs, δισκέτες κ.α., που αγοράζουν τα παιδιά σας ή ανταλλάσουν με τους φίλους τους.

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Μάχη του Μαραθώνα. Ψηφιακή αναπαράσταση


Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο με την ψηφιακή αναπαράσταση της Μάχης του Μαραθώνα το 490 π.Χ. καθώς και τον τρόπο με τον οποίο ο στρατηγός Μιλτιάδης ανέπτυξε τα ελληνικά στρατεύματα προκειμένου να απωθήσει τους Πέρσες.
 Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ζησόπουλος
Μουσική: Αλέξανδρος Χάχαλης

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Τράπεζα θεμάτων: Ξενοφώντα " Ελληνικά"

Απαντήσεις στις ερωτήσεις εισαγωγής Ξενοφώντα
1. Ποιες στρατιωτικές υπηρεσίες προσέφερε ο Ξενοφών στον Αγησίλαο;
(Θέμα: 59 & 103 & 146 & 233 & 277 & 320 & 349 & 364 & 407 & 479)
O Ξενοφών, έμπειρος στρατιωτικός πλέον μετά τη συμμετοχή στην εκστρατεία του Κύρου, παρέμεινε για σύντομο χρονικό διάστημα στη Θράκη ως μισθοφόρος του βασιλιά Σεύθη των Οδρυσών, και κατόπιν ήλθε σε επαφή με τις μονάδες του σπαρτιατικού στρατού στα παράλια της Μ. Ασίας (399π.Χ.). O βασιλιάς Αγησίλαος ανέλαβε την ηγεσία των μονάδων αυτών (396 π.Χ.) και ο Ξενοφών εντυπωσιάστηκε από την προσωπικότητά του, ώστε τον ακολούθησε μαζί με τον σπαρτιατικό στρατό, στη μάχη της Κορώνειας (394 π.Χ.) εναντίον του ευρύτερου αντισπαρτιατικού συνασπισμού, στον οποίο πρωτοστατούσαν η Αθήνα και η Θήβα. Μετά τη νίκη των Σπαρτιατών, ακολούθησε τον Αγησίλαο στους Δελφούς για τους επινίκιους πανηγυρισμούς.

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Η εκπαίδευση τον 5ο αιώνα π.Χ

. – Ο δάσκαλος στα κλασικά χρόνια


Της δασκάλας Φωτεινής Ζέρβα

Η εκπαίδευση τον 5ο αιώνα
Ορόσημο για τον παγκόσμιο πολιτισμό και ειδικότερα για την εκπαίδευση αποτελεί ο 5ος  π.Χ. αιώνας της κλασικής Ελλάδας. Στην αρχαία Αθήνα καθιερώνεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα με βασικές συνιστώσες τις γραμματικές γνώσεις, τη μουσική αγωγή και τη γύμναση του σώματος, που αποτελεί τη βάση της εκπαίδευσης μέχρι σήμερα, ενώ η εισαγωγή του παιδιού στις ηθικές αξίες ξεκινούσε από το οικείο περιβάλλον. Ο σκοπός της αγωγής ήταν η ελεύθερη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας, η αρμονική και τέλεια ανάπτυξη σώματος και πνεύματος. Σημαντικό ρόλο σ’ αυτή την προσπάθεια για την καλλιέργεια των παιδιών έχουν οι δάσκαλοι, που εξειδικεύουν τον τρόπο και το περιεχόμενο της διδασκαλίας, με αποκορύφωμα την εκπαιδευτική αντίληψη των μεγάλων φιλοσόφων.